-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36414 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:39

معراج پيامبر اكرم (ص) چگونه صورت گرفت؟ در صورت امكان به طور مختصر و مفيد توضيح دهيد.

برادر گرامي جناب آقاي اسحاق دانش زاده

با سلام و تشكر از مكاتبه مستمر شما با اين واحد. اينك پاسخ پرسشهاي شما:

در مورد معراج پيامبر (ص) به اطلاع ميرسانيم كه: معراج به معناي عروج و بالا رفتن است. عروج پيامبر (ص) به آسمانها را معراج حضرت خوانند، و اين از جمله معجرات پيامبر اسلام (ص) است.

در اين مسير پيامبر (ص) همراه جبرئيل سفر خود را از مسجد الحرام، يا به روايتي از خانه ام هاني دخر ابوطالب آغاز نمود و با مركبي فضاپيما (البته نه مثل فضاپيماهاي امروزي) به نام براق به سوي بيت المقدس روانه گرديد.

ايشان از مدينه، طور سينا، بيت لحم (زادگاه حضرت عيسيعليهالسلام) منازل انبياء، آثار آنان و مسجدالاقصي ديدن نمود و در برخي منازل نماز گزارد.

حضرت پس از توقف كوتاهي در بيت المقدس به سوي آسمان صعود نمود. در اين بخش از سفر، ستارگان، نظام جهان بالا را ديد و با فرشتگان سخن گفت. نيز بهشت، دوزخ و درجات بهشتيان جايگاه دوزخيان را مشاهده نمود. حضرت در ادامه سير خود به سدرة المنتهي رسيد و پس از ديدن شكوه و جلال آن، از همان راهي كه عروج نموده بود، بازگشت و در بيت المقدس فرو آمد. آن گاه از آن جا به سوي مكه حركت نمود، در بين راه به كارواني از قريش برخورد كرد و سرانجام پيش از طلوع فجر در مكه به مكان نخست خويش بازگرديد.

حضرت فردا صبح اين راز را ميان قريش بيان داشت اين امر قريش را عصباني كرد و آنان به تكذيب پيامبر (ص) پرداختند. حضرت با بيان خصوصيات بيت المقدس و علامت از كاروان كه ديده بود و صدق آن تأييد شد، قريش را ناچار به تصديق واقعه معراج نمود. قرآن برخي از حوادث را در سوره اسراء بيان نموده است.

اسراء (17) آيه 1؛ نجم (53) آيه 16 - 12.

با توجه به اين كه قرآن با صراحت معراج حضرت را بيان نموده، ميتوان گفت كه معراج از ضروريات اعتقادي مسلمانان است و همه فرقههاي اسلامي آن را قبول دارند.

غلام حسين مصاحب، دايرة المعارف فارسي، ج 3، ص 2806.

براي توضيحات بيشتر مطالبي را كه به پيوست ارسال ميگردد، مطالعه نماييد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.